13 dic 2011

Tots som Aula Gastronòmica

Fa uns dies us vam parlar de l'Anna Rius, que ha participat als cursos de cuina d'Aula Gastronomica i ara ha publicat el seu primer llibre: "Les receptes de la Taula d'en Bernat".
Doncs bé, aquest matí us presentem una altra de les nostres alumnes: la Sònia Quintana, que té 26 anys i viu a Sant Andreu de la Barca. De moment, i que sapiguem, no té cap llibre, però temps al temps...

Diga'ns algun dels cursos de cuina d'Aula Gastronòmica on hagis participat...
El curs de croquetes i canelons que es va fer a finals de novembre.

Exactament, què hi vas aprendre?
M’hi vaig apuntar sobretot per aprendre tècniques i noves formes de fer les receptes, ja que tal i com ens va explicar el professor, Javi, de vegades agafes manies heretades de la forma de cuinar de la teva família i està bé descobrir que tot és susceptible de fer-se d’una forma diferent. Em van semblar molt interessants tots els tipus de canelons que vam fer, des del tradicional de rostit, als d’espinacs o els de pasta d’arròs i ànec amb verdures xineses.
També vam fer croquetes de bacallà i bombes de patata i carn...una mica de tot!

A casa, ho has posat en pràctica?
Encara no, però ja he dit que aquest Sant Esteve els canelons els faig jo :)

Recordes alguna anècdota divertida de la classe?
Recordo les croquetes que vam fer. Al principi eren boniques, petites i amb una forma definida. Quan ja en portàvem unes quantes, vam començar a fer-les immenses i totalment amorfes. El professor es va espantar quan les va veure! Amb una croqueta ja en tenies prou per tota la nit! Tot i així ens van quedar boníssimes, i és que les vam fer amb molt d’amor.

Com vas conèixer Aula Gastronòmica?
Sóc una amant dels dolços, i sobretot dels cupcakes. Un dia a la pàgina de facebook del “Lolita Bakery”, un lloc on vaig sovint, posava que feien cursets per aprendre a fer cupcakes a Aula Gastronomica i m’hi vaig apuntar amb una amiga. Em va agradar tant que després m’he apuntat a alguns cursos més (encara que no a tots els que m’agradaria) i he anat “enredant” gent perquè m’hi acompanyés. De moment ja he fet el de galetes, el de wok, el de croquetes i canelons, i d’aquí poc faré el de pizzes i focaccies.

A casa, sempre cuines tu? Quin és el teu plat “estrella”?
El dia a dia no sempre cuino jo, però sí quan hi ha convidats. Crec que tinc dos plats estrella: un és la Mussaka, que no es perquè la faci jo però em queda molt bona, i el Tiramisú, que tothom em demana sempre. Tot i així, no m’agrada gaire repetir plats i intento anar canviant per aprendre.

Personalment, quin consell donaries a les persones que ara comencen a interessar-se pel món de la cuina?
Que s’ho prenguin amb calma, que la cuina no està feta per anar amb presses. Que és un món meravellós on pots aprendre moltes coses i que, com tot a la vida, funciona amb la tècnica de l’assaig – error, per això mai s’ha de tirar la tovallola (per si de cas compreu sempre ingredients de més...ho dic per experiència pròpia ;)

No hay comentarios:

Publicar un comentario