16 ene. 2012

La dieta mediterrània es posa al dia

La Fundació Dieta Mediterrània, en col·laboració amb diverses entitats i experts internacionals, ha actualitzat la piràmide tradicional dels aliments per adaptar-la a l’estil de vida actual. Tot i que la imatge segueix el mateix esquema que les versions anteriors (amb els aliments que han de sustentar la dieta a la base, i els ocasionals al capdamunt), ara també s’hi incorporen indicacions sobre com s’han de seleccionar i cuinar aquests aliments (respectant, per exemple, la seva estacionalitat).

No hem d’oblidar que aquest és només un patró, un model que s’ha d’adaptar a cada persona, especialment en els casos de dones embarassades, infants o malalts. Tot i així, en destaquem algunes de les recomanacions:
- Als àpats principals no hi poden faltar cereals (pa, pasta, arròs, cuscús, etc.) ni verdures (cuites o crues).
- Les postres habituals han de ser fruita.
- S’han de prendre entre 1,5 i 2 litres d’aigua cada dia, per tal d’aconseguir una hidratació correcta.
- S’han de prioritzar els productes làctics baixos en greixos.
- Es recomana reduir l’ús de la sal substituint-la per espècies, cebes, alls, etc.
- Els fruits secs i les llavors aporten greixos saludables, proteïnes, vitamines, minerals i fibra. Poden ser un bon aperitiu abans de l’àpat principal.
- No s’han de menjar més de 2-4 ous per setmana.
- És preferible consumir peix o carn magra. En canvi, la carn vermella no hauria de superar les dues racions setmanals.

Perquè la dieta resulti en un estil de vida saludable, també és important descansar adequadament i practicar exercici de forma moderada (un mínim de 30 minuts al dia).

Ah, i si voleu aprendre a cuinar tots aquests aliments, feu un cop d'ull als nostres cursos de cuina de mercat, o als cursos de cuina dedicats a l'arròs, al peix, etc. Tots els detalls a la nostra web.

No hay comentarios:

Publicar un comentario